Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Regulamentul EU ETS maritim trebuie să fie cu adevărat ecologic

În cadrul EU ETS pentru transportul maritim ar trebui să se ia în considerare întreaga amprentă climatică, de la producție până la ardere. Consiliul Mondial al Transporturilor Maritime se alătură Danish Shipping și producătorilor de energie regenerabilă, armatorilor și altor organizații într-o scrisoare deschisă adresată factorilor de decizie din UE.

Comisia Europeană a propus includerea transportului maritim în sistemul UE de comercializare a certificatelor de emisii (ETS) începând cu 2023. Detaliile esențiale ale regulamentului sunt în curs de negociere și, prin urmare, Consiliul Mondial al Transporturilor Maritime, Danish Shipping și alte câteva organizații care reprezintă întregul lanț valoric al combustibililor verzi le cer factorilor de decizie politică să împingă regulamentul în cea mai ecologică direcție posibilă.

Într-o scrisoare deschisă trimisă reprezentanților centrali în cadrul reuniunilor tripartite privind propunerea legislativă, semnatarii subliniază importanța analizării impactului asupra climei al noilor combustibili verzi, de la extracție la sursă până la ardere.

Printre semnatari se numără Danish Shipping, Methanol Institute, Renewable Hydrogen Coalition, Royal Association of Netherlands Shipowners, Swedish Shipowners’ Association și World Shipping Council.

„Pentru a sprijini tranziția transportului maritim către combustibilii marini produși din surse regenerabile, EU ETS trebuie să ofere semnalul corect, luând în considerare emisiile de GES ale combustibililor pe tot parcursul ciclului lor de viață. Suntem îngrijorați de faptul că actuala formulare ETS pentru transportul maritim favorizează în mod neintenționat așa-numiții combustibili bruni proveniți din producția fosilă, care sporesc emisiile de GES”, a declarat Jim Corbett, directorul de mediu pentru Europa al World Shipping Council.

Cu alte cuvinte, atunci când se stabilește un preț pentru emisiile de combustibil, este important ca un combustibil să nu fie considerat verde dacă a lăsat o amprentă climatică semnificativă în timpul extracției și producției.

Transportatorii de linie investesc deja în combustibili și tehnologii alternative și îndeamnă UE să se asigure că politicile sunt orientate spre accelerarea investițiilor în combustibilii necesari derivați din surse regenerabile, adoptând o perspectivă bazată pe întregul ciclu de viață. Alinierea tarifelor EU ETS cu alte măsuri ale UE în materie de „Green Deal” sprijină, de asemenea, potențialul Europei de a deveni un producător major de combustibili marini regenerabili.

„Scrisoarea deschisă” este trimisă reprezentanților Parlamentului European, Consiliului și Comisiei în cadrul reuniunilor tripartite privind propunerea legislativă.

Articole similare

Ad