Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Renault ocupă prima poziție la categoria mărci importate pe piața românească în 2023

  • Foto: Renault

Renault a obținut rezultate impresionante pe piața auto din România, situându-se pe prima poziție în topul mărcilor importate înmatriculate în 2023, înregistrând 15.319 de unități și o cotă de piață de 9,5%, ceea ce a marcat o creștere de 1,4 puncte față de 2022.

În segmentul C, vânzările s-au majorat la 5.347 de unități, reprezentând 50% din totalul vânzărilor de vehicule de persoane în 2023, comparativ cu 45% în 2022. De asemenea, această evoluție a fost susținută de lansarea modelului Austral și continuarea succeselor Megane E-Tech Electric și Arkana.

Printre cele mai populare modele înmatriculate în România au fost Megane cu 3.010 de unități, Clio cu 2.815 de unități, aflat în top 10 modele all brands, și Captur cu 1.987 de unități, situat pe locul 16 în clasamentul general.

În segmentul de retail, Renault a înregistrat volume totale de 5.058 de unități și o cotă de piață de 8,3%, precum și o creștere de 42% față de anul precedent. Totodată, printre preferințele clienților persoane fizice s-au aflat modelele Captur, Megane și Clio, clasate în top 20 modele all brands în 2023.

Gama E-TECH a cunoscut o evoluție remarcabilă în țară, reprezentând 25% din vânzările de vehicule de persoane ale mărcii Renault, cu o creștere de 7 puncte față de 2022. Vehiculele 100% electrice au atins un volum total de 1.020 de unități, ocupând locul 3 în mărcile importate, o cotă de piață de 6,4%, din care 127 ZOE, 818 Megane E-Tech electric și 70 Kangoo E Tech electric. În zona vehiculelor electrificate, Hybrid și Plug-In Hybrid au urcat la un total de 1.753 de unități, din care 521 Captur (E-Tech Hybrid, E-Tech Plug-In Hybrid), 560 Arkana (E-Tech Hybrid), 114 Austral (E-Tech Hybrid) și 558 Clio E-Tech Hybrid.

Vehiculele utilitare Renault au urcat pe piața românească cu 4.600 de unități înmatriculate. De asemenea, segmentul furgonetelor mici și van-urile mari au marcat cea mai mare creștere în cota de piață de 5,1 puncte și 28% în 2023, față de 22,9 în 2022. Modelele Express și Master au fost cele mai solicitate, cu o cotă de segment de 55% pentru Express și 24,7% cu 2.145 unități pentru Master.  

Platforma de E-commerce, vânzari.renault.ro, a atins cea mai bună performanță de la crearea acesteia în urmă cu cinci ani, generând 3.119 de vehicule comandate în 2023, cu o creștere de 1.708 (183%) față de 2022.

În perspectiva anului 2024, Renault se pregătește să aducă pe piața românească noi modele electrice, inclusiv Scenic E Tech electric, Rafale, R5 și Noul Master E Tech 100% electric, consolidând astfel strategia de electrificare completă a gamei.

Articole similare

Ad