Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Scurt ghid de bune practici in caz de daune legate de marfa

Reprezentantii Wirtschafts-Assekuranz Makler, o firma germana intrata recent pe piata noastra, care ofera intreaga gama de produse de asigurare pentru transportatori, au prezentat la Conferinta Anuala a Transportatorilor Express de Marfuri din Romania modul cum prelucreaza un caz de dauna astfel incat „tocmai aceasta dauna sa devina motivul pentru care clientul va alege sa lucreze cu dumneavoastra si la urmatorul transport“.
 

Intr-o prima faza se culeg informatii pentru a se afla cat mai exact ce s-a intamplat si de ce, ce fel de dauna e (alunecarea marfii, incendiu, furt s.a.), apoi se incearca limitarea in cat mai mare masura a pagubei, se salveaza bunurile care mai pot fi salvate si se incearca depozitarea lor, mai ales daca sunt sensibile. Uneori beneficiarul transportului este in pericol sa-si intrerupa activitatea daca nu primeste macar o parte din marfa care poate fi salvata, si atunci se incearca trimiterea unei cutii sau a unui palet, si poate fi nevoie sa fie intrebata firma care a facut incarcarea ce metoda de ancorare trebuie folosita. Pentru a salva bunurile aflate in pericol uneori este nevoie de pompieri, iar daca este vorba de o cisterna rasturnata riscurile sunt mari pentru mediu si pentru oamenii de acolo, sau in urma debarasarii se poate naste o alta dauna, deoarece poate nu s-au folosit cele mai bune solutii. Iar daca e vorba de un accident rutier trebuie aflate si transmite familiei soferului detalii despre acesta si despre starea lui.
„Daca pana atunci colaborarea mea cu acel client a mers bine, asta trebuie sa continue, de aceea am nevoie de toate informatiile cand merg sa discut cu el. Apoi il intreb ce crede ca trebuie facut si ne organizam in functie de instructiunile lui.“
Sunt destul de multe cazuri in care se impune prezenta unui inspector si atunci firma de asigurari face toti pasii necesari pentru a-l chema, avand „legaturi foarte bune cu inspectori de dane din toata lumea, specializati in functie de tipul faunei – de exemplu, daune in transportul frigorific“. O parte din responsabilitatea inspectorului este si stabilirea vinovatiei.
De asemenea, se face rezervarea sumei destinate daunei.
In concluzie, asiguratorul este in permanenta in contact foarte strans cu clientul sau, transportatorul, si ii ofera toate informatiile relevante pentru el, inclusiv fotografii, astfel incat acesta sa le poata arata, la randul sau, clientului lui.

Articole similare

Ad