Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement

Soferii romani nu sunt de acord cu prelungirea timpilor de condus

Soferii romani, prin vocea Sindicatului Lucratorilor din Transport (SLT), reafirma ca actuala legislatie din transporturi trebuie imbunatatita si nu schimbata prin Pachetului Mobilitate 1. Afiliat la Federatia Europeana a Lucratorilor din Transport, SLT nu este de acord cu amendamentul privind timpii de conducere mai lungi si doreste ca soferii sa isi petreaca repausul saptamanal normal la hotel, fara sa lase loc de interpretari prin posibilitatea ca acestia sa aleaga.

„Deja in a doua saptamana soferul simte oboseala si asteapta cu nerabdare pauza de 45 h consecutive la finalul celor doua saptamani. A se impune inca o saptamana este de neacceptat. Trebuie sa ne gandim inclusiv la participantii la trafic, nu numai la oboseala soferului si nu numai la profitul intreprinderilor de transport“, a declarat Elena Frandes, presedintele SLT.  Aceasta a mai spus  ca a avut discutii inclusiv cu raportorul Wim van de Camp (PPE), caruia i-a explicat situatia soferilor romani si nemultumirea acestora vizavi de propunerea ca pauza lunga de 45 de ore sa poata fi efectuata si o data la trei saptamani. Mai mult decat atat, sindicatul doreste ca pauza saptamanala normala sa fie facut exclusiv la hotel si sa fie exclusa prevederea „sau intr-un loc ales de ei“, pentru ca astfel soferii se vor afla in imposibilitatea de a alege. „Majoritatea membrilor nostri de sindicat nu sunt proprietari de camioane si nu isi doresc sa faca pauza de 45 de ore consecutive la bordul camionului. Soferul niciodata nu va putea alege pentru ca i se va impune sa o faca la bordul camionului“, a explicat Elena Frandes.
Pe de alta parte, liderul sindicatului SLT admite ca, pentru a putea impune astfel de reguli, ar trebui rezolvata in primul rand infrastructura, iar soferul, odata ce a parasit camionul, sa poata urca in camera de hotel, nu sa mearga la distante de peste 20 km, pana la locul de odihna. „O data la doua saptamani, conducatorul auto trebuie sa aiba posibilitatea sa manance o masa calda gatita de altcineva si sa nu mai fie platit cu salariul de Romania si sa lucreze in Olanda, pentru ca amenzile nu sunt raportate la salariul din Romania, iar el daca primeste o amenda din ce plateste? Mi-a confirmat ca a vazut si el conditiile soferilor pentru ca a mers cu motocicleta in teren si a zis ca nu-i place ce a vazut“, a mai spus presedintele SLT.

Articole similare

Ad