Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement

Soferii vor precizari suplimentare la Pachetul Mobilitate

Referitor la amendamentele propuse pentru modificarea Regulamentului 561/2006, care vor face parte integranta din Pachetul Mobilitate 1, Federatia Europeana a Lucratorilor din Transport (ETF), la care este afiliat si sindicatul SLT, sustine ca propunerea de intoarcere la domiciliu trebuie sa reflecte tara de origine, acolo unde se afla familia sa. Elena Frandes sustine ca sunt foarte multi soferi romani cu rezidenta in Germania si in special in Slovacia, care lucreaza pentru firme de tip „casuta postala“ din Belgia sau Norvegia, iar acestia nu se pot intoarce la domiciliu, intrucat acesta este mai mult fictiv, doar pentru a putea lucra pe camioane cu numar de inmatriculare in Slovacia, de pilda, iar acolo nu pot beneficiaza de asigurarile sociale, deoarece nu cunosc limba, preferand sa se ingrijeasca, daca e nevoie, tot in Romania, insa la o clinica privata, pe cheltuiala proprie, deoarece nu au platite asigurari sociale in Romania.

„Cum il duci pe soferul roman in Slovacia sau Germania, unde el are rezidenta, dar familia lui este in Romania?  Pentru a-si putea face contract ei au facut o rezidenta intr-un campus unde sunt 5-6 persoane intr-o camera, dar soferul tot in Romania vrea sa intoarca, acolo unde este familia. Sunt foarte multi romani angajati pe Slovacia, Estonia, Polonia, iar firma mama, de exemplu, este in Norvegia si are o companie de «tip casuta postala» in Slovacia. Romanii sunt angajati pe Slovacia, dar ei nu fac vreo cursa pe Slovacia“. Oficialul SLT a spus ca aceste probleme au fost discutate inclusiv la ISCTR si la Ministerul Muncii, dar ca nu exista o colaborare interministeriala intre cele doua state, si ca, momentan, singura solutie de reprezentare a soferilor romani angajati in Slovacia este prin ETF.
In concluzie, a mai spus Elena Frandes, „dorim sa imbunatatim legea, nu sa o schimbam. Avem legislatie, ea trebuie sa creeze conditii mai bune pentru soferi“. La finalul lunii martie, dupa incheierea campaniei la nivel european Fair Transport for Europe, ETF si sindicatele afiliate pregatesc mai multe actiuni referitoare la propunerile cuprinse in Pachetul Mobilitate 1.

Articole similare

Ad
Ad