Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement

Trebuie rezolvate lucrurile de fond, nu de suprafata

In conditiile in care, din 230 de zile lucratoare/an, in Bucuresti circa noua zile sunt petrecute in trafic, este clar ca mobilitatea – electrica sau nu – poate creste semnificativ calitatea vietii, fiecare oras incercand sa adopte masuri in acest sens, fie din fonduri proprii, fie prin finantare UE. Calitatea vietii poate fi crescuta si prin reducerea poluarii, iar asta justifica tendinta de trecerea la masini electrice, mai ales ca varianta electrica, la 100 km/h, polueaza de 6-10 ori mai putin decat cea clasica, potrivit uneia dintre concluziile simpozionului „Mobilitate durabila, solutii de trafic, transport public si logistica“, organizat de Camera de Comert si Industrie Romano-Germana (AHK) din Romania. Insa jucatorii din logistica si transport considera ca orientarea catre solutii eco de transport, cel putin in cazul marfurilor generale, ar trebui facuta abia dupa ce se pune la punct infrastructura rutiera, astfel incat sa se obtina productivitate sporita prin imbunatatirea timpilor de livrare, in special din zonele urbane, dar si prin cresterea vitezei medii comerciale, care in prezent este intre 40 si 50 km/h pentru un camion, in Romania. De asemenea, ar trebui exploatate mult mai bine calea ferata care insoteste centura Bucurestiului – „o adevarata mina de aur neexploatata“- si Dunarea, care ar putea absorbi in mod eco o buna parte din volumele de transport.
 
Josef Reiter, director general al BMW Group, observa ca in Romania orientarea este tot mai mare catre vehiculele electrice. „Vedem o piata buna si pentru vehiculele hibride, asa cum este si Germania, acestea eliminand o parte din restrictiile infrastructurii“, a spus el, completat de Dragos Negrutu, sef de divizie in cadrul E.On.Drive: „trecerea de la masina clasica la cea electrica s-a facut din cauza poluarii, insa, fie ca mergem cu una electrica, fie ca mergem cu una clasica, tot pierdem foarte mult timp in blocajele din trafic“. Ca urmare, E.On.Energie Romania a trecut catre solutii complete de mobilitate electrica, pornind de la statii de incarcare, pana la mentenanta, call center, sistem de facturare si consultanta, servicii complete pentru furnizorii de infrastructura. „Se afla in desfasurare proiectul Next-E, care are la baza cooperarea a patru companii din cadrul sectoarelor de electricitate, petrol si gaze naturale, care si-au unit fortele cu producatorii de autovehicule pentru a crea o retea interoperabila de statii de incarcare a autovehiculelor electrice, ca alternativa viabila la autovehiculele echipate cu motoare cu ardere interna. Acesta presupune instalarea a 222 de statii de incarcare rapida in sase tari din estul Europei, inclusiv 19 statii ce urmeaza sa fie montate in Romania pana la jumatatea lui 2020.“

Articole similare