Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Nearshoring creează cerere pentru numeroase servicii noi

Tendința de nearshoring vizând țările central și est-europene (CEE) este vizibilă de câțiva ani și va accelera, a fost concluzia vorbitorilor la webinarul „Nearshoring: Winners & Losers“, organizat de CTP, astfel că și producătorii, și furnizorii de soluții logistice, și companiile imobiliare sunt mai ocupați decât în trecut, deoarece nearshoring creează cerere pentru numeroase alte servicii: project management, facility design ș.a.

Și în cazul Maersk, reprezentat la webinar de Simon Wang (Chinese Sales – Central & Southern Europe), serviciile de transport rutier și de depozitare din CEE s-au dezvoltat în ultimii ani, în care multe firme asiatice au ales să investească și ele în fabrici în zonă, pentru a fi mai aproape de clienții lor. „Iar noi le oferim diverse servicii pentru a-și optimiza supply chain-ul și trebuie să venim uneori cu soluții noi, deci și pentru noi este o provocare, nu numai pentru clienți. De exemplu, producători de baterii sau de mașini electrice din China investesc în Ungaria, Cehia sau Slovacia, și pentru aceste industrii noi nu este nevoie doar de transport maritim, vamă și depozitare, ci și de o strategie nouă, de un integrator care să se poată ocupa de client end-to-end. Iar noi așa ne recomandăm în fața lor.“ Marko Ivović, COO Nidec, a explicat că imediat după deschiderea fabricii din Serbia următorul pas a fost comunicarea cu furnizorii de materie primă și componente. Deocamdată compania nu și-a schimbat mult rețeaua de aprovizionare, dar unii dintre furnizori au anunțat deja că se mută în Serbia, alții analizează o eventuală investiție acolo, iar alții sunt deja în altă parte în CEE.

Dacă o companie care producea în China își mută o parte din producție în Europa, trebuie livrate și aici materii prime și componente, trebuie să existe depozite în zonă și trebuie să se facă livrarea către clienții finali europeni.

În aceste condiții, Przemysław Piętak (Supply Chain Advisory Director în cadrul CBRE), remarcă faptul că producătorii sunt tot mai exigenți în privința clădirilor pentru fabrici, fie că este vorba de build to suit, fie de build to own, și că pe termen mediu și lung impactul nearshoring este clar pozitiv – deși pe termen scurt se simte și un impact negativ în sensul că, dacă se importă mai puțin din China și se produce mai mult local, iar fabricile au alocate și depozite, este nevoie de mai puțin spațiu de depozitare pentru produsele din China.

Articole similare

Ad