Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

MAN Truck & Bus a primit Truck Innovation Award 2024 pentru proiectele sale de cercetare și dezvoltare în domeniul condusului autonom ATLAS-L4 şi ANITA, implementate într-un terminal intermodal şi între centre logistice situate pe autostradă. Iar o replică a trofeului a ajuns la sediul MHS Truck & Bus din Bucureşti, așa cum ați citit deja în revista Tranzit, și i-a fost înmânată CEO-ul companiei, Elena Claudia Iordache.

De la aceasta am aflat că MAN dezvoltă şi brevetează într-un ritm accelerat tehnologiile necesare dezvoltării vehiculelor autonome, având peste 133 patente și că, deși este prematur să discutăm despre implementarea condusului autonom în România, în cazul în care ar exista un client interesat de un astfel de proiect, MHS ar colabora cu MAN, în limitele legislaţiei de la noi, pentru implementarea lui.

Până atunci, vehiculele livrate la noi înglobează alte sisteme noi și moderne, cum ar fi ele de asistență a şoferului, unele au fost echipate în avans conform standardelor de siguranţă GSR2 și există și cereri pentru achiziţii de camioane electrice prin fonduri europene.

În plus, inovația este prezentă de mai mulți ani și în oferta de servicii: mentenanță predictivă, management de flotă, aplicații pentru șofer etc.

Potrivit MHS Truck & Bus, MAN se axează pe trei piloni de inovaţie: CO2 free prin motoare electrice şi hidrogen, digitalizare şi autonomie. Toate vehiculele MAN se livrează cu serviciul de management de flotă preinstalat (MAN RIO) şi aplicaţii pentru şofer (MAN Driver App şi MAN Now). Și pentru toate camioanele comercializate de MHS se pot oferi contracte de mentenanţă predictivă (MAN Comfort) şi contracte de mentenanţă predictivă şi corectivă (MAN Comfort Super), personalizate în funcție de aplicație, camion, perioadă de utilizare şi rulaj anual. Elena Claudia Iordache a mai spus că 2023 a fost un an bun pentru grupul de firme MHS – „am livrat în limita sloturilor de producţie alocate de către MAN şi ne-am atins bugetul propus” – și că 2024 va fi un an „al consolidării pe segmentul de vehicule specializate şi un declin pe segmentul long-haul”.

MHS Truck & Bus a livrat în 2023 aproximativ 900 de camioane noi MAN, majoritatea comandate în 2022 și chiar 2021. Autotractoarele pentru transport pe distanțe lungi au în continuare ponderea cea mai mare din piața totală de camioane din România, de circa 75%, iar în afară de acestea MHS a vândut un număr „semnificativ“ de unități către clienți din construcții, așa cum declară Elena Claudia Iordache, CEO-ul companiei.

În 2023 a crescut ponderea vânzărilor de retail și a flotelor mici, deoarece, „având un număr predefinit de vehicule disponibile, am evitat să vindem foarte multe unități unui singur client. Astfel că principalele flote pentru transport pe distanțe lungi livrate în 2023 nu au depășit 25 de unități. În plus, în cadrul unui proiect am livrat peste 150 de șasiuri 4×4 care au fost carosate ca vehicule de intervenție pentru stins incendiile.“

Prețurile camioanelor MAN au fost mai mari în 2023 decât în 2022, dar au devenit mai stabile în a doua parte a anului. Iar în 2024 vor crește cu 4-6%, în funcție de tipul vehiculului, ca urmare a echipării cu sisteme care să respecte noile standarde de siguranță obligatorii din iulie 2024.

În 2023, achizițiile de vehicule MAN au fost finanțate în principal prin leasing financiar și prin accesarea de fonduri europene. Soluțiile oferite in-house de MHS sunt însă mai numeroase și includ – în afară de leasing financiar – leasing operațional și credit, fiind adaptate în funcție de nevoile și specificul activității clienților. Peste 20% din camioanele vândute către firme private (deci excluzându-le pe cele achiziționate prin licitații publice) au beneficiat de finanțare prin MAN Finance, 2023 fiind, ca și 2022, un an bun pentru finanțarea in-house, așa cum subliniază CEO-ul MHS Truck & Bus.