Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O solutie complexa, care castiga tot mai mult teren in Romania

2018 a fost un an important pentru WebEye Romania, asa cum declara directorul general al companiei pentru Europa Centrala si de Est, Levente Gal, deoarece a castigat clienti relevanti, lideri in domeniile lor de activitate. Astfel ca pana la final de an se astepta o crestere cu circa 20% a cifrei de afaceri comparativ cu 2017, in conditiile in care dupa primele noua luni ale anului se ajunsese la 3,389 de milioane de euro, fata de 2,771 de milioane de euro in perioada similara din 2017.
 

Clientii care opteaza pentru sistemul telematic WebEye sunt in special firme de transport care au vehicule grele si lucreaza in domeniile FMCG, farmaceutic, constructii, agricultura, transport de persoane etc.
Unul dintre ei este Exclusive Car, care a testat aceasta solutie in 2015 timp de doua luni si „m am convins ca merita sa investesc in ea“, asa cum declara administratorul firmei, Catalin Capraru, astfel ca in prezent ea este instalata pe 37 de autotractoare MAN produse in 2012 2018, in ianuarie 2019 va fi implementa pe inca cinci camioane, si pe urma pe toate pe care transportatorul le va cumpara anul acesta – intentia de achizitie vizand cel putin 20 de vehicule noi.
Inainte de sistemul WebEye firma a folosit unul mai simplu, „dar, odata ce am aflat de aceasta solutie si am vazut o la lucru, mi a dat seama ca aveam nevoie de ceva complex, produsul nostru oferind doar un control minim al activitatii flotei auto. Pe de alta parte, functiile sistemului WebEye ne permit un control total asupra flotei, un management eficient din toate punctele de vedere – financiar, salarizare, taxe. Iar prin functiile si rapoartele asimilate rutelor, activitatii camioanelor prin foaia de parcurs, prin controlul consumului de combustibil, alertele privind calendarul mentenantei camioanelor, prin functia Driving Style care imbunatateste stilul de condus, avem o privire de ansamblu asupra intregii activitati si informatiile necesare pentru a interveni acolo unde este necesara optimizarea unor parametri de performanta.“ Sistemul este utilizat atat de contabilitate, cat si de departamentele implicate in coordonarea flotei.
Instalarea primelor sisteme WebEye s-a facut in 2015 si pe masura ce creste parcul auto fiecare camion beneficiaza de el, astfel ca „in ceea ce priveste soferii, dispecerii si colegii din celelalte departamente, WebEye ne este aproape in permanenta, pentru analize tehnice, verificari, interpretare de date si pentru instruirea angajatilor, in functie de departamentul in care activeaza fiecare“, detaliaza Catalin Capraru.

Beneficii numeroase, mai ales impreuna cu sondele pentru rezervoare
Printre avantajele aduse de folosirea solutiei WebEye, administratorul Exclusive Car numeste plata taxei de drum din Ungaria – „fara aceasta solutie nu ai libertate sa alegi traseul optim, pentru ca esti legat de traseul ales la intrarea in tara, pe cand noi putem alege rutele in functie de traficul de la frontiera, pentru a evita ambuteiajele“ – evidenta foarte buna a consumului de combustibil si a kilometrilor parcursi, organizarea mai buna a curselor si eficientizarea lor cu ajutorul functiei eControl (pentru timpii de condus, conform Regulamentului 561/2006), eficientizarea deplasarilor, prin eDownload, care permite descarcarea de la distanta a datelor tahografului, reducerea consumului si a uzurii masinii, prin analiza stilului de sofat (functia DrivingStyle) si prin instruirea personalului responsabil de imbunatatirea acestor aspecte. Iar dupa trei ani de folosire a echipamentelor WebEye au fost achizitionate si etalonate sonde pentru rezervoare, pentru un „control total al consumului de combustibil“.
Asa cum explica si Daniel Costin, director adjunct de vanzari in cadrul WebEye Romania, sondele si etalonarea rezervoarelor au un rol foarte important. Etalonarea se face prin golirea completa a rezervorului si alimentarea lui progresiva cu cate 10 l de combustibil, pana la stabilirea exacta a capacitatii rezervorului si definirea cat mai precisa a nivelului. Sistemul este recomandat in special flotelor cu activitate in strainatate, indiferent de tipul de transport, dar si oricarei companii care doreste un control total asupra combustibilului.
„Peste 90% dintre clientii nostri aleg un pachet complet si in general ei sunt si cei care vad cel mai rapid un progres in privinta activitatii si performantelor companiei“, declara reprezentantul WebEye.
Compania dezvolta in permanenta functii noi, cum sunt, in prezent, Scanner ul, Route Sending si aplicatia pentru mobil, care vor ajuta la un mai bun management al clientilor.
O alta noutate, propusa de curand in Romania, Ungaria si Polonia, este pachetul Mywebeye pentru vehicule cu greutate totala maxim autorizata de pana la 3,5 t, o dovada a faptului ca acest segment de transport este suficient de matur pentru a primi o astfel de solutie.

70% dintre clienti implementeaza aceasta solutie si pe semiremorci
Exclusive Car nu a implementat sistemul WebEye si pe semiremorci deoarece exista deja un produs de baza, utilizat pana in octombrie 2018, dupa care Catalin Capraru a optat pentru o solutie care permite accesul coordonatorilor de transport si al clientilor la setarile agregatului frigorific direct din aplicatie – minimalizand riscul unei erori umane, traduse printr o posibila setare gresita – si controlul si monitorizarea usilor semiremorcii, pentru evitarea eventualelor furturi.
Dar, asa cum explica Daniel Costin, 70% dintre clientii WebEye opteaza pentru instalarea acestei solutii si pe semiremorci, in special daca fac transport frigorific si doresc monitorizarea temperaturii din spatiul de marfa. In plus, exista si clienti cu prelate care solicita acest sistem, e drept, mai putini, si care opteaza pentru monitorizarea pozitiei, printr un echipament WebEye cu baterie.

4.000 de sisteme instalate in primele trei trimestre din 2018
WebEye urma sa aiba pana la final de 2018 o cifra de afaceri cu 20% mai mare decat cea din 2017, cresterea fiind generata mai ales de extinderea portofoliului de clienti, dar si de fidelizarea celor deja existenti, „avand parteneri cu care lucram de aproape 10 ani, si care constituie o carte de vizita foarte valoroasa din punctul meu de vedere“, dupa cum subliniaza Levente Gal.
Pentru a sustine tinta de crestere a afacerii echipa a fost dezvoltata, ea fiind compusa din 69 de angajati, fata de 52 in 2017. Astfel ca, dincolo de rezultatele concrete, „ce mi se pare esential este ca ne am consolidat echipa si pozitia pe piata, mentinand in acelasi timp buna performanta in interiorul grupului. WebEye Romania are cele mai bune rezultate financiare, dupa WebEye Ungaria.“
In prezent la noi in tara exista 15.000 de sisteme de monitorizare WebEye, din care in primele trei trimestre din 2018 au fost instalate circa 4.000, pentru ca la nivel de grup sa fie in uz 63.570.
Printre clientii care au montat acest sistem pe un numar foarte mare de unitati in 2018 se numara FAN Courier, liderul pietei de servicii de curierat din Romania, in cazul caruia contractul a fost castigat, asa cum declara reprezentantii WebEye, la capatul unei lupte dure cu alti competitori. Acesta prevede instalarea sistemului pe 1.400 de masini mici (autoturisme si utilitare de 3,5 t) si pe 200 de camioane, numar care se asteapta sa creasca datorita colaboratorilor si partenerilor FAN Courier din celelalte orase.

Articole similare

Ad