CNH Industrial N.V. si-a anuntat intentia de a intra intr-un parteneriat strategic exclusiv cu Nikola Corporation, cu sediul in Phoenix (Arizona, SUA), pentru a grabi parcursul spre emisiile zero prevazute de Clasa 8 pentru camioane in America de Nord si Europa, prin adoptarea tehnologiei celulelor de combustibil.
Camioanele Nikola cu emisii zero, propulsate de celule de hidrogen si de tehnologia bateriilor, vor intra in productie primele, iar modelul de afaceri al companiei prevede o premiera in aceasta industrie, o rata de leasing ce include vehiculele, service-ul, intretinerea si costurile pentru carburant, oferind predictibilitate pe termen lung in ceea ce priveste costurile totale de operare, care vor fi la nivelul celor aferente camioanelor diesel sau chiar mia mici.
CNH Industrial, ca investitor Series D, va lua o parte strategica din Nikola, de 250 de milioane de dolari, din care 100 de milioane cash si 150 de milioane in servicii precum dezvoltarea produselor, inginerie de productie, asistenta tehnica si oferirea unor componente cheie pentru a accelera productia Nikola TWO si Nikola TRE. Evaluarea pre-money a fost de trei miliarde de dolari, iar Nikola estimeaza sa stranga peste un miliard de dolari in runda D, ceea ce le garanteaza noilor investitori, inclusiv CNH, circa 25% din actiunile sale.
Iveco si FPT Industrial, marcile responsabile cu vehiculele comerciale si trenurile de rulare in cadrul CNH, vor participa la industrializarea celulelor de combustibil si a camioanelor pe baterii electrice de la Nikola, iar vehiculele care vor beneficia de acest parteneriat sunt Nikola ONE (un camion conform Clasei 8 NAFTA, cu cabina de dormit), Nikola TWO (un camion conform Clasei 8 NAFTA, cu cabina de zi), si Nikola TRE (un camion care corespunde normelor europene).
Nikola va veni cu tehnologie pentru un joint venture european cu CNH Industrial, ce va include expertiza in celule de combustibil, axe, invertoare, suspensii independente, dispozitive de stocare a hidrogenului la bord, infotainment, sisteme de control al vehiculelor, protocoale de comunicare intre vehicul si dispecerat, sisteme electronice si acces la reteaua de alimentare cu hidrogen.
Tehnologia celulelor de combustibil este urmatorul pas logic spre motoarele pe gaz natural lichefiat si se bazeaza pe retelele existente de alimentare, facilitand productia locala de hidrogen, iar CHN a produs pana acum circa 50.000 de motoare pe gaz, Iveco fiind lider european absolut pe piata vehiculelor pe gaz, cu circa 28.000 de camioane si autobuze ale caror motoare sunt oferite de CNH Industrial.
Obiectivele strategice cele mai importante ale colaborarii dintre cele doua companii sunt industrializarea camioanelor Nikola TWO pe celule de combustibil, din Clasa 8, pentru piata Americii de Nord, si integrarea tehnologiei Iveco S-Way in Nikola TRE pe baterii electrice, pentru America de Nord si Europa. Iar pe termen lung un joint venture va acoperi si vehiculele cu baterii electrice si vehiculele cu celule de combustibil, ce vor fi lansate in al patrulea trimestru din 2022.
Cu ocazia incheierii acestui parteneriat, Trevor Milton, Chief Executive Officer in cadrul Nikola Corporation, a aratat ca este timpul sa se ofere solutii cu emisii zero pentru camioanele grele si ca, desi alti producatori de camioane cred ca solutiile pentru emisii zero nu pot aparea in termenul dat de autoritati, Nikola, FTP Industrial si Iveco demonstreaza ca aceste termene nu sunt nerezonabile. „Nikola are tehnologia, dar are nevoie de un partener cu o retea europeana pentru a atinge aceste obiective in timp util, si suntem incantati sa vedem ca Iveco devine lider in oferirea de solutii cu emisii zero in Europa prin parteneriatul cu noi. Iar prin implicarea CNH vom avea acces la know-how legat de productie, capacitate de a negocia mai bine la achizitii, componente validate pentru camioane, inginerie de productie s.a., astfel ca putini se vor mai indoi de capacitatea noastra de a vinde un camion.“