Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Terminalul Intermodal Episcopia Bihor vrea să crească numărul de trenuri operate

Terminalul intermodal Episcopia Bihorului (EBIT) operează din aprilie 2023, primul client și cel mai important și în acest moment fiind LKW Walter, care operează două trenuri pe zi în terminalul de lângă Oradea.

Cu două linii de tren de 750 m și una de 850 m, EBIT ar reuși să opereze însă 6-8 trenuri pe zi fără prea mari probleme, dacă ar fi organizatori de tren interesați. Până la atragerea altor operatori de tren, proprietarul terminalului intenționează să devină el însuși organizator de tren, pentru a răspunde cererilor multiple venite de la clienți finali. Planurile includ extinderea terminalului cu încă o linie de cale ferată de 850 m și o parcare suplimentară pentru containere, momentan terminalul operând doar semiremorci pregătite pentru intermodal.

Terminalul intermodal Episcopia Bihorului (EBIT) a fost construit de la zero de catre societatea listata la BVB, Confectii Vaslui SA al carei actionar majoritar este omul de afaceri Valentin Micoriciu, acesta  detinand si afaceri in turism in zona Baile 1 Mai – şi este un terminal care poate opera concomitent trei linii de tren fără să fie nevoie de ruperea garniturilor de tren, datorită lungimii de 750, respectiv 850 m a liniilor operate. Terminalul intermodal este conectat in statia feroviara de granita Episcopia Bihor.

“Avem în plan să construim curând și o a patra linie, de 850 m. Totul este pregătit, inclusiv joncțiunea. Suplimentar intenționăm extinderea parcării de la jumătatea anului 2024, dorind astfel suplimentarea suprafețelor de la cele 200 locuri de parcare existente la ca. 350 de locuri de parcare pentru semiremorci”, afirmă Adrian Almășan, administratorul terminalului.

Suprafața totală deținută de EBIT este de aproximativ 31 ha, iar  primul tren a fost operat aici pe 11 aprilie anul trecut, avand ca destinatii finale Herne şi Rostok.

„În momentul de față suntem undeva la 15-20% din capacitatea terminalului, având o potentiala capacitate de a opera cel puţin 6-8 trenuri pe zi. Pentru a creşte fluxul de lucru până la capacitate trebuie să iniţiem noi trenuri, deoarece avem o  cerere ridicata de la clienţi finali sau de la operatori. Initial ne-am propus să fim doar operatori de terminal, nu şi organizatori de trenuri deschise , insa solicitariile numeroase de la clientii finale ne-au facut sa ne orientam si spre acest segment de piata”, a spus Adrian Almăşan.

Acesta a adăugat că ar putea organiza împreună cu un operator feroviar un prim tren chiar anul acesta sau cel târziu la începutul anului viitor, destinaţiile analizate fiind Köln si Genk, care sunt cele mai cautate de către jucatorii actuali de transport intermodal.

Un alt proiect îl reprezintă conectarea Bucureştiului de Ardeal pe cale feroviara, acest aspect fiind inca analizat de catre EBIT. Cererea este mare si pentru acest tip de transport, dar este dedicata in mod special transportului de containere, care ar reprezenta o noua ramura de business pentru EBIT , astăzi operându-se aici doar trenuri cu semiremorci cu prelată.

Extinderile planificate necesita o investie serioasa insa cei de la EBIT sunt convinsi ca aceasta investitie se va amortiza foarte repede , in vederea cerintei din ce in ce mai ridicate pentru transportul intermodal.

Articole similare

Ad