Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Demonstrația de camioane pe autostrada FiPiLi va avea loc pe 15 aprilie

Regiunea Toscana perseverează în planul său de a impune o taxă de tranzit doar pentru vehiculele comerciale (cu o masă totală de peste 3,5 tone) pe autostrada FiPiLi (Florența-Pisa-Livorno), cu scopul de a avea resurse pentru întreținerea obișnuită a acesteia. O ipoteză care, evident, a găsit opoziție din partea transportatorilor rutieri.

În cadrul acestei dispute, Fita CNA din Toscana a convocat pentru sâmbătă, 15 aprilie 2023, o demonstrație a camioanelor. Acestea se vor întâlni la ora 10:00 la Interporto di San Miniato și vor circula în ambele sensuri pe FiPiLi între San Miniato și Empoli Est cu viteză redusă. Asociația precizează că procesiunea nu va intra în nicio zonă construită și va circula în strictă conformitate cu Codul rutier.

Președintele CNA pentru transportul de mărfuri, Mariano Gagliano, explică faptul că asociația nu este absolut împotriva taxei de trecere, dar este împotriva perceperii acesteia doar pentru o categorie de utilizatori ai autostrăzii. În plus, pe FiPiLi lipsesc servicii precum locuri de parcare pentru camioane și băuturi răcoritoare pentru șoferi. Și lipsește și o a treia bandă de circulație. Așadar, ar putea fi eventual discutată introducerea unei taxe abia după ce infrastructura va fi îmbunătățită, deoarece transportatorii sunt utilizatori, nu finanțatori.

La demonstrație vor participa și reprezentanți din alte regiuni, având în vedere importanța națională a autostrăzii.

Cu toate acestea, protestul industriei de transport rutier de marfă din Toscana nu se referă doar la FiPiLi. CNA Massa Carrara a organizat o întâlnire pe 8 aprilie 2023 cu privire la infrastructura rutieră și feroviară din Lunigiana, la trei ani de la prăbușirea podului Albiano Magra. Se va discuta despre dublarea căii ferate Pontremolese (Parma-La Spezia) – importantă pentru transportul de mărfuri nu doar la nivel regional, ci și la nivel național și european – despre care se vorbește de cel puțin o jumătate de secol și ale cărei lucrări avansează cu o întârziere incredibilă, se arată în comunicatul de presă dat de asociație.

Tot la capitolul căi ferate, suspendarea traficului feroviar – din iunie până în septembrie – a liniei dintre Aulla și Lucca se află la al patrulea an consecutiv. CNA susține, de asemenea, construcția drumului Fivizzano Mare, care ar trebui să lege coasta Apuană de Reggio Emilia.

Articole similare

Ad