Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Următoarea generație de camioane electrice grele de la Volvo vor putea parcurge până la 600 de kilometri cu o singură încărcare. Autonomia mai mare reprezintă o descoperire pentru transportul pe distanțe lungi fără emisii de CO2. La nivel mondial, electrificarea camioanelor grele continuă, iar distanțele mai lungi devin acum posibile. 

Anul viitor, Volvo va lansa o nouă versiune a camionului său FH Electric cu o autonomie mai mare, care va putea parcurge până la 600 de kilometri cu o singură încărcare. Acest lucru va permite companiilor de transport să utilizeze camioanele electrice pe rute interregionale și pe distanțe lungi și să conducă o zi întreagă de lucru fără reîncărcare. Noul Volvo FH Electric va intra pe piață în a doua jumătate a lui 2025.

„Noul nostru emblematic electric va fi o completare excelentă a gamei noastre de camioane electrice și va permite transportul fără emisii de CO2 și pe distanțe mai lungi. Va fi o soluție excelentă pentru companiile de transport cu un kilometraj anual ridicat al camioanelor lor și cu un angajament puternic față de reducerea emisiilor de CO2.”,

a declarat Roger Alm, președintele Volvo Trucks.

Cinci ani de leadership electric

La baza autonomiei de 600 km se află noua tehnologie de propulsie Volvo, denumită e-axle, care creează spațiu pentru o capacitate semnificativ mai mare a bateriei la bord. Bateriile mai eficiente, un sistem îmbunătățit de gestionare a bateriilor și eficiența generală a grupului motopropulsor contribuie, de asemenea, la creșterea autonomiei.

Volvo Trucks este lider pe piața mondială a camioanelor electrice pentru sarcini medii și grele, având în portofoliu opt modele electrice cu baterie. Gama largă de produse permite electrificarea distribuției urbane și regionale, a construcțiilor, a gestionării deșeurilor și, în curând, a transportului pe distanțe lungi. Până în prezent, Volvo a livrat peste 3.800 de camioane electrice clienților din 46 de țări din întreaga lume.

„Sectorul transporturilor este responsabil pentru șapte procente din emisiile globale de carbon. Camioanele electrice cu baterii sunt instrumente importante pentru reducerea amprentei climatice. În plus față de beneficiile semnificative de mediu ale camioanelor electrice, acestea oferă șoferilor de camioane un mediu de lucru mult mai bun, cu mult mai puțin zgomot și vibrații.”,

a precizat Roger Alm.

Volvo Trucks s-a angajat în tranziția către transportul fără combustibili fosili pentru a-și atinge obiectivul de emisii nete zero până în 2040, folosind o strategie cu trei căi. Abordarea tehnologică în trei direcții se bazează pe motoare electrice cu baterii, motoare electrice cu pile de combustie și motoare cu combustie internă care funcționează cu combustibili regenerabili, cum ar fi hidrogenul verde, biogazul sau HVO (ulei vegetal hidrogenat). 

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, cumpără primul său autocamion electric, model Volvo FM Electric 4×2, care va fi folosit la aprovizionarea cu materii prime și cartofi la fabrica de snacks din Popești-Leordeni.

Programul pep+ (PepsiCo Positive) reprezintă un pas important către reducerea amprentei de carbon și promovarea sustenabilității în întregul lanț de aprovizionare al companiei. Prin adăugarea acestui autocamion electric la flota din România, PepsiCo își va menține angajamentul global de a atinge emisii nete zero până în 2040.

„Prin achiziționarea primului nostru autocamion electric, ne confirmăm angajamentul nostru ferm față de sustenabilitate și reducerea impactului asupra mediului. Alegerea modelului Volvo FM Electric 4×2 reflectă nu doar obiectivele noastre de eficiență, ci și determinarea noastră de a adopta tehnologii avansate pentru un viitor mai sustenabil. În plus, este un pas important care ne va ajuta să testăm și să facem progrese semnificative în găsirea unor metode mai sustenabile de transport în cadrul operațiunilor noastre locale.”,

a declarat Daniel Drăgușin, Supply Chain Director la PepsiCo România.

Modelul ales Volvo FM Electric 4×2 are o capacitate totală instalată de 540 kWh (6 module de baterii de 90kWh fiecare), poate susține o autonomie în sarcină (40 tone) de până la 300 km per ciclu de încărcare. Noul autocamion al PepsiCo va fi încărcat la stațiile proprii ale companiei din fabrica din Popești Leordeni, instalate anul trecut cu o “capacitate de încărcare rapidă” pentru vehicule grele.

De asemenea, Volvo FM este un model electric care îmbină perfect eficiența energetică și versatilitatea pentru o multitudine de aplicații de transport. Versatilitatea sa vine de la cabina FM HighSleeper, spațioasă, adaptată traficului urban, de la încărcarea bateriilor în sistem dual, la specificații foarte performante – 250kWh sub curent continuu (DC) și 43kWh sub curent alternativ (AC), precum și din greutatea proprie echilibrată a tractorului, care va permite o sarcină utilă pentru ansamblul de transport în plaja 22-24 tone, în conformitate cu cerințele din piața de transport.

„Autocamioanele noastre electrice sunt esențiale pentru atingerea obiectivelor de reducere a emisiilor la nivel de grup: 50% până în 2030 și 100% până în 2040. Ele nu doar că ajută la decarbonizare, dar oferă și eficiență energetică, folosesc energie regenerabilă și funcționează silențios, ceea ce le face ideale pentru utilizarea urbană și pe timp de noapte. Mulțumim PepsiCo România pentru încrederea acordată și suntem mândri să livrăm primul Volvo FM Electric unui lider al industriei de produse alimentare și băuturi angajat în reducerea emisiilor de CO2. Suntem dedicați colaborării cu clienții noștri pentru a decarboniza industria de transport și pentru a crea lumea în care ne dorim să trăim.”,

a declarat Per Forsberg, Director General Volvo România.

La finalul anului trecut, flota PepsiCo România număra 80% de vehicule hibride. PepsiCo estimează o reducere de 15% a emisiilor de CO2 în 2023 față de 2022 și cu 46% față de 2015, conform datelor și recomandărilor furnizate de producătorul auto ales. Mai mult, în primăvara acestui an, compania va investi 2,1 milioane de dolari în peste 3.000 de panouri fotovoltaice la cele trei fabrici din România, ceea ce reprezintă o reducere anuală a emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) de circa 500 de tone.